My chef....

assalamualaikum
salam jumaat

hari jumaat...mcm hari nie la
didi dijemput Ilahi..
tinggalkan kami
Image may contain: 1 person, text
sehingga la ke saat ini
rasa mcm mimpi jer
yg di dah takde
sbb mi rasa..mi still ada

yg beza nya & yg buat mi sedar...di dah takde
takde msg or call lagi didi
sbb kita..walaupun jauh
every day.... pagi petang siang malam
kita akan update each other
dah sampai hotel. dah sampai opis
dah makan
busy
anak2 wat apa, gie sekolah
kena marah ngan boss
sakit perutpening kepala
or even small things
we keep in touch every single things

now..takde semua tu
thats how I realize....its not a dream
you are no more at my side
no more didi

Allahuakbar

mi tgk hp, mi tgk pc,
mi bukak fb, mi buka insta
mi makan, mi mandi
mi nak tido, mi bgn tido
mi masak...simple2 foods pun
mi ingat didi
mi potong bawang, mi basuh sayur
semua mi ingat didi
sbb di selalu pesan, selalu tegur bila mi buat kerja
bila di dtg sini
di akan masak utk mimi & anak2..
even mi tgk setiap sudut rumah kat sini
mi terbayang2 didi
mi balik keja..mi akan tgk stool yg kita duduk sama...
sebelum di naik taxi..nak balik

kalau mi tak cukup kuat
mi dok situ...nangis
but...mi tau..
kalau mi byk nangis pun..di tak tenang kat sana..kan?
and..kalau mi nangis byk mana pun, di takkan hidup balik
mi reha ketentuan Allah
Dia sayang didi..Dia jemput didi...cara yg paling mudah
Dia jemput didi..pada hari yg sgt baik...pagi Jumaat
penghulu segala hari

ramai orang datang, ramai yg doa utk didi
ramai yg tolong, ramai sangat di
kawan2 lama didi pun datang..
saudara mara..jgn ckp la
ramai sgt
staff hotel didi.. awal2 lagi dah datang....
melawat didi kat rumah kita
kawan2 hotel lama pun...ramai yg datang
semua terkejut, semua mcm tak percaya
apa lagi mimi

Allahuakbar...
berat dugaan Mu..padaku
berikan aku kekuatan, berikan aku hidayahMu Ya Allah....

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

6 comments:

  1. Assalamualaikum..
    Jarang drop komen sini.. Ayu pun da lupa kot kita mula kenal masa Ayu masuk GA Sedondon Raya beberapa tahun lalu (tak igt dah tahun bila..5 thn lps kot. Hehe)

    Hari ni nak komen lps baca entry ni.
    Sebak rasa.
    Tambahan pula KL tgh hujan dari pg ni.
    Sedihnya.

    Apa yg saya dapat cakap.. Ayu kuat. Allah pilih Ayu untuk dugaan ni sbb Dia tahu Ayu kuat untuk hadapinya.. jadi.. stay strong. Mmg bukan mudah sbb bukan bahu yg memikul tp percaya lah.. pasti ada hikmah terbaik utk kita dalam dugaan yg Allah bagi utk kita ni.

    Stay strong.

    *hugs*
    Ida Puanstoberi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...
      rasa mcm ingat..but ingat2 lupa..
      tq so much dear..atas kata2 semangat. in sya Allah..cuba kuat utk anak2..

      Delete
  2. Takziah kak...semoga kuat hadapi ujian ni

    ReplyDelete
  3. Salam Ayu.....


    Doa kita moga ayu terus tabah, cekalkan hati....

    insyaalah didi dijaga baik di sana

    ReplyDelete
  4. Be strong mummy ayu. kisah mummy ayu sama dgn kisah adik Alycia yg baru jer suaminya meninggal 2 minggu lepas. tetiba jer akibat asma. Ya Allah, sedih tgk diri dia dan anak-anak. hanya ucapan sabar yg dapat saya ucapkan.. tabah dengan ujian ini.

    ReplyDelete
  5. Salam takziah ayu,,,akak baru blogwalking semula..lama tak buka blog membacanya..semoga ayu tabah..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...